«Όταν συνειδητοποίησα ότι δεν μπορώ να αλλάξω το σύστημα, άρχισα να αγωνίζομαι να μην με αλλάξει αυτό. Αγωνίζομαι να μείνω άνθρωπος. Και αυτό είναι η κορυφαία πολιτική μάχη. Να μπορείς να αποφύγεις τη βαρβαρότητα αυτής της εποχής. Να μπορείς να παραμείνεις άνθρωπος με τρυφερότητα. Με το δικό σου βλέμμα...» Χρόνης Μίσσιος

22/4/10

Το ΥΠΕΚΑ ...διαβιβάζει αρμοδίως, την προστασία του Σπερχειού και του κάμπου

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

Αθήνα, 12 Απριλίου 2010

Προς: ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ

Κοιν: κ. Στέφανο Σταμέλλο
Οικολόγοι Πράσινοι
Φθιώτιδας




Θέμα: Η Βόρεια παράκαμψη της Λαμίας για τον E65

Σας διαβιβάζουμε το από 29.3.2010 αίτημα για την αλλαγή της χάραξης του αυτοκινητόδρομου της Λαμίας και παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες λόγω αρμοδιότητας.



Η Διευθύντρια του Γραφείου


Ζωή Παπαδάκη

16/4/10

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ:

Η βόρεια παράκαμψη της Λαμίας εναλλακτική λύση για τον Ε65
Είναι ακόμα καιρός για αλλαγή της χάραξης του αυτοκινητόδρομου

Λαμία, 29.3.2010

Πρόσφατο πρωτοσέλιδο δημοσίευμα τοπικής εφημερίδας δεικνύει ότι το θέμα της χάραξης του Ε65 μέσα στην κοιλάδα του Σπερχειού είναι “υπό συζήτηση”, αν αληθεύουν τα όσα αναφέρει. Το κατασκευαστικό κόστος, σε συνδυασμό με τα προβλήματα της “εθνικής συμμετοχής” αλλά και το γεγονός ότι μπαίνουμε πλέον σε μια εποχή ακριβής χρήσης του αυτοκινήτου και ότι στις μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις μπορεί σε λίγα χρόνια να συμφέρει το τρένο, κάνουν την παραχωρησιούχο Κοινοπραξία να αναζητά διάφορες λύσεις. Μια από αυτές είναι και η αλλαγή της χάραξης για τη μείωση των χιλιομέτρων και των γεφυρών.

Το συμπέρασμα είναι ότι όλα ανάγονται στο οικονομικό κόστος. Για το περιβαλλοντικό κόστος δεν νοιάζεται κανείς. Η αειφορία και η προστασία των προστατευόμενων περιοχών, η προστασία της γεωργικής γης υψηλής παραγωγικότητας, η τύχη του ποταμού αλλά και των ρεμάτων και των χειμάρρων που θα δεχτούν σημαντικές πιέσεις με τις αμμοληψίες, η μελλοντική επιβάρυνση της πόλης της Λαμίας δεν θέτονται ως παράμετροι για να συζητηθούν.

Αν, όπως λένε, ο αυτοκινητόδρομος σηκωθεί από ένα μέχρι δεκαπέντε μέτρα σε όλο το μήκος των 16 χιλιομέτρων μέσα στον κάμπο, σκεφθείτε τι ποσότητες αδρανών υλικών θα χρειαστούν και τι τσιμέντα θα πέσουν. Από μόνο του αυτό το γεγονός θα φέρει πλήρη αναστάτωση στην κοιλάδα και στο οικοσύστημα, θα υπάρξουν αλλαγές της χρήσης και καταστροφή πολλών στρεμμάτων γης υψηλής παραγωγικότητας. Τα στρέμματα δε αυτά βρίσκονται εντός αρδευτικών εκτάσεων με έργα υποδομής που έγιναν με μεγάλο κόστος. Έργα αποστραγγιστικά, αγροτικής οδοποιίας, αρδευτικά, αναδασμού κλπ. Ουσιαστικά είναι πολλές φορές “πληρωμένες” οι συγκεκριμένες εκτάσεις από τους Έλληνες φορολογούμενους για να ξαναχρηματοδοτηθούν. Και ιδιαίτερα σήμερα σε μια εποχή κρίσης και επανεξέτασης όλων των όρων της εθνικής παραγωγής και ανάπτυξης, στον πρωτογενή κυρίως τομέα, αυτό θεωρείται ανεπίτρεπτο.

Δυστυχώς είναι αργά να εξετάσουμε συνολικά την αναγκαιότητα της συγκεκριμένης χάραξης του Ε65 και το αν θα ωφελούσε περισσότερο να μείνει εκτός η Φθιώτιδα. Εκφράσαμε όμως τις ενστάσεις και τις ανησυχίες μας σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη χάραξη στην κοιλάδα του Σπερχειού και προτείναμε να εξεταστεί και να μελετηθεί η λύση της χάραξης του αυτοκινητόδρομου βόρεια της Λαμίας με σήραγγες και κοιλαδογέφυρες, κάτι που σίγουρα θα μειώσει το περιβαλλοντικό κόστος αλλά και το κατασκευαστικό με τη μείωση του κόστους των απαλλοτριώσεων. Πιστεύουμε ότι επιβάλλεται να διερευνηθούν από την ελληνική Διοίκηση όλα τα σενάρια εναλλακτικών λύσεων χάραξης, από τη στιγμή μάλιστα που υπάρχουν τέτοια.

Περιμένουμε τους Δήμους της περιοχής, τον τεχνικό και τον αγροτικό κόσμο της Φθιώτιδας, το Τεχνικό Επιμελητήριο, την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών και τους Αγροτικούς Συλλόγους που ζουν από κοντά το πρόβλημα, να πάρουν θέση και να αντιδράσουν. Διαφορετικά θα ταυτιστούν με κοντόφθαλμες πρακτικές και πολιτικές.
------------------------------
Πληροφορίες: Στέφανος Σταμέλλος 2231021007 6977261256